OPTIMA SOLUTIONS ~ PRIJZEN

Deze pagina biedt u een overzicht van onze werkuur prijzen.en onze voorwaarden, dit is nodig om duidelijke afspraken te hebben. Indien wij ter plaatse komen geldt steeds het uurtarief. + verplaatsingskost.. ALLE betalingen dienen steeds cash te gebeuren! Wij beschikken niet over bancontact . U kan ook het factuurbedrag vooraf overschrijven.

UURTARIEVEN Particulieren: (prijzen INCL BTW)

Uw brengt uw defect toestel naar ons: Wij komen aan huis:

maximum 30 minuten werk

€ 20 € 40
Basis uurtarief - na het eerste uur rekenen we per begonnen kwartier. € 40 € 40
Verplaatsing: NVT € 10 euro voor <10km

anders 0,6 euro per afgelegde kilometer

Remote Support, Geen verplaatsing, geen kabels loskoppelen! 30 min: € 20

1 uur: € 40

NVT
Speciale projecten: Prijs op maat Na afspraak Na afspraak
UURTARIEVEN BTW PLICHTIGEN / KMO's / ZELFSTANDIGEN (prijzen EXCL BTW)

maximum 30 minuten werk

€ 30 € 45
Basis uurtarief - na het eerste uur rekenen we per begonnen kwartier. € 45 € 45
Verplaatsing: NVT € 10 euro startvergoeding per verplaatsing + 0,6€ per afgelegde km
Remote Support, Geen verplaatsing, geen kabels loskoppelen! 30 min: € 30

1 uur: € 45

NVT
Speciale projecten: Prijs op maat Na afspraak Na afspraak
HOEVEEL KOST...??? (prijzen gebaseerd op de gemiddelde oplostijd bij pariculieren)
Herinstallatie besturingssysteem + backup en terugzetten van data + levering aan huis: gemiddeld zal een herinstallatie + backup & restore een 2 werkuren in beslag namen, na de herinstallatie kunnen we de PC aan huis brengen om de intallatie af te werken en de randapparatuur en internet te configureren.

Dus in totaal ongeveer 3 uur + verplaatsing

U brengt de PC tot bij ons en installeert zelf internet en randapparatuur: € +/-80 U brengt de PC binnen, wij herinstalleren alles en komen de PC teerugbrengen. Bij u thuis installeren we uw randapparatuur en internet: € +/-120
Virusverwijdering, Spywareverwijdering, onderhoud om de snelheid van de computer erin te houden, meestal zetten we hier 1 tot 2 werkuren op afhankelijk van de situatie. U brengt de PC bij ons binnen en wij zorgen voor een compleet onderhoud, zo blijft uw PC snel werken en kan u met plezier terug aan de slag€ 35 - 70 Wij komen aan huis om uw PC na te kijken, wij zorgen voor een onderhoud, analyseren de programma's die meedraaien en doen een finetuning van het opstarten en draaiende programma's, Dit kan een enorm verschil in snelheid opleveren€ +/- 45 - 85
Upgrade van geheugen en Harde schijf. Wij upgraden uw geheugen met 1GB DDR2 . Dit is meestal een klein uurtje werk aangezien wij nieuwe onderdelen steeds testen op goede werking. U brengt de PC bij ons binnen, wij bekijken wat uw PC van upgrade kan gebruiken en doen het nodige. De prijs voor een upgrade met 1GB DDR2 zal neerkomen op € 55 Vooraleer we naar u komen laten wij u een testje met een speciaal prrogrammatje doenom zo vast te stellen welk geheugen nodig is in de PC, Daarna komen naar u met het correcte geheugen, en installeren dit. Hierna volgt een kleine testt,. Geschatte kostprijs: € 85
remote Support, Ondersteuning op afstand. Wij kunnen problemen ook oplossen vanop afstand, u hoeft uw PC dan niet af te koppelen en bespaart de verplaatsingen, zo kunnen wij ook een aantal problemen oplossen zoals een onderhoud uitvoeren om de snelheid erin te houden of een algemene controle van uw computer. Wij hebben eerst telefonisch contact om de verbinding op afstand op te bouwen. Hierna kunnen wij verder en kan u zien wat wij doen. Wanneer wij denken klaar te zijn bellen wij u op. Het oplossen van problemen op afstand hangt volledig van het probleem af, hiervoor geldt ook ons uurtarief
Questions?
Q: Ik ben zelfstandige of KMO waarom betaal ik meer? A: Aan mensen die hun PC beroepsmatig gebruiken geven wij absolute voorrang. Zo kunnen wij in veel gevallen nog de dag zelf ter plaatse zijn en een zeer snelle oplossing uitwerken. Wij werken indien nodig zelfs door tot in de late / vroege uutjes

Q: Ik heb een grote bestellingen, geven jullie speciale prijzen? A: Voor grotere bestellingen zijn wij zeker bereid een speciale prijs te geven. Dit geldt zowel voor Volledige PC's, onerdelen, consumables... TIP: Indien u een grote bestelling heeft, bel of mail ons even. Normaal kunnen wij steeds een mooie prijs maken
Q: Ik heb een PC die in de supermarkt werd aangekocht, herstellen jullie deze ook? A: Ja wij herstellen computers van alle merken, voor ons maakt het niet uit waar deze werd aangekocht..
Q: Ik heb dringend een onderdeel nodig, mag ik dat gewoon komen afhalen? A: Wij hebben zeer veel onderdelen in stock. zodat we 95% van de herstellingen snel kunnen uitvoeren. Het is best om even te bellen of te mailen zodat we een afspraak kunnen maken. Aangezien wij service aan huis leveren zijn wij niet steeds aanwezig. TIP: Optima heeft nit alles in stock maar voor spoedleveringen kunnen wij onderdelen de volgende dag hebben. De kalnten die gewoon onderdelen bestellen hoeven nooit langer dan 3 dagen te wachten indien ze op stock zijn bij onze leveranciers.
Q: Hoe lang duurt een herstelling bij jullie? A: De meeste PC's staan minder dan 3 dagen bij ons in herstelling. Uiteraard is dit afhankelijk van de aard van het probleem. Aan elke PC beginnen wij onmiddellijk te werken. TIP: Indien u uw PC laat herstellen door ons, zorg dan voor zoveel mogelijk installatie CD's van WIndows, randapparatuur en software. Dit bespaart veel tijd!
Q: Ik wil een eenvoudige website op het internet zetten. Kunnen jullie dit voor mij regelen? A: Ja, als extra service voor onze klanten bieden wij ook webhosting aan. Ondertussen beheren wij meer dan 30 websites, Ook op dit gebied zijn wij zeer flexibel om service op maat aan te bieden. Tip: Kijk even op www.optima-hosting.be voor meer info over onze webhosting.
Q: Mijn PC start niet meer op, ben ik al mijn gegevens nu kwijt? A: Absouut niet! Wij van Optima Solutions hebben nog geen byte data van een klant verloren. IBij sommige herstellingen maken wij eerst een volledige backup van de computer. Zelfs als Windows niet meer opstart hebben wij de nodige kennis en tools om eerst uw data eraf te halen. In gevallen waar de harde schijf echt defect is kunnen wij u doorverwijzen naar een data recovery labo. Tip: Optima verkoopt zeer goede backup tools, voor nog geen 100 euro kan u steeds zeker zijn van uw gegevens. Optima werkt ook met het online backup systeem. Zo beheren wij uw backups en hoeft u zelf NIETS te doen.
Q: Ik wil een extra garantie aankopen, kan dat bij jullie? A: Zeker, wij bieden zowel extra garanties aan op hardware als op service. Al onze PC's komen met 2 jaar garantie. Voor een kleine meerprijs kan u 1 tot 2 jaar bij nemen. Bij Professionele producten raden wij u ook steeds extra garanties van de fabrikant aan. TIP: Bij defecte onerdelen vervangt Optima indien mogelijk en haalbaar de ondrdelen onmiddellijk door nieuw, zo hoeft u niet wekenlang te wachten op herstellingen. Dit geldt voor bijna alle standaard onderdelen. U kan ook de garantie bijnemen dat bij bepaalde onderdelen steeds in stock houden om een zeer snelle vervanging mogelijk te maken!
Q: Ik heb bij jullie een printer gekocht, kan ik ook terecht voor inkt? A: Voor onze meest verkochte printers, de Canon, inktjets, HP laserjets en Samsung color lasers hebben wij steeds inkt en toners in stock. U kan dit na afspraak gewoon komen afhalen, zelfs onze concurrenten reeds lang hun deuren gesloten hebben. TIP: Als extra service heeft Optima Solutions steeds inkt in stock van de meest verkochte printers. Dit zijn vooral canon bubblejets HP laserjets, Samsung Colorlasers en Brother MCF toestellen
Opmerkingen en voorwaarden bij deze tarieven:

Algemeen:

Wanneer wij bij u ter plaatse komen geldt steeds het uurtarief + verplaatsingskosten, en dit voor ALLE tussenkomsten.
Montage en (her)installatie van PC's:
Volgende is absoluut nodig voor een vlekkeloze (her)installatie van uw computer:
- Alle nodige stuurporgramma's die met de PC of randapparatuur meegeleverd worden. Indien u deze CD's of diskettes niet meer heeft gaan we indien nodig zelf op zoek naar geschikte stuurprogramma's. Dit  kan de installatie tijd wel gevoelig verlengen en voor deze wordt dan het uurtarief toegepast, bovenop de kosten voor de herinstallatie.
- Alle diskettes, CD's of DVD's van software die u op uw pc wil. Bij een (her)installatie installeren wij het besturingssysteem + maximaal 3 paketten. Indien u wenst dat wij meer bijkomende software installeren geldt het uurtarief bovenop de kosten van de (her)installatie.
- Alle correcte gegevens van uw internet verbinding en e-mail adressen. Wij configureren na (her)installatie ook uw internet verbinding en mail wanneer u dit wil. Dit behoort bij ons standaard bij de (her)installatie. Het is dan wel absoluut nodig om ons ALLE correcte gegevens mee te delen die nodig zijn om alles te kunnen instellen.  Indien er een software configuratie voor de modem nodig is, voor alle interne en USB (ADSL) modems dus. Brengt u de nodige stuurprogramma's en de modem mee.
Installatie van software en randapparatuur:
- Bij elke software installatie is het nodig dat u beschikt over werkende installatiemedia met werkend serienummer waar dit gevraagd wordt. Wanneer de software via ons besteld werd brengen wij deze mee en krijgt u na de installatie alle boekjes, installatiemedia, enz. overhandigd. Hetzelfde geldt voor randapparatuur.
- Wanneer een software installatie mislukt gelden nog steeds de uur tarieven Zoals vermeld in de algemene voorwaarden leveren wij steeds een inspanningsverbintenis. Dit kan bijvoorbeeld voorvallen wanneer u een toepassing koopt waar uw PC niet krachtig genoeg voor is, of software koopt die niet compatibel is met uw besturingssysteem.Verwijderen van virussen.
Algemene verkoopswaarden

1.Prijzen
Getoonde prijzen zijn exclusief transportkosten, montage, installatie en instructie.
Onze prijzen, zoals opgegeven in onze offertes, hetzij als eenheidsprijzen of als forfaitaire prijzen, werden vastgelegd op basis van de tarieven, officiële koersen, wedden en sociale lasten geldig op de datum van de opstelling van de offerte. Zij zijn steeds herzienbaar door onze firma en zelfs zonder het voorafgaandelijk akkoord van de klant, indien de marktprijzen of de parameters voor hun berekening op het ogenblik van de facturatie, met minstens 5% gestegen zijn. Ze zijn louter informatief.

2.Aanbod en bestellingen
Offertes van Optima Solutions zijn steeds vrijblijvend, niet bindend en zolang de voorraad strekt.

3. Leveringen en leveringstermijn
Elke termijn van levering, indien deze vermeld wordt, wordt slechts op indicatieve wijze aangeduid, en laattijdigheid in de levering of uitvoering laat aan de klant niet toe schadevergoeding te vorderen, evenmin om zijn betalingsverplichtingen op te schorten. De tijdelijke opschorting van de werken door overmacht, brengt van rechtswege en zonder schadevergoeding met zich dat de oorspronkelijk voorziene uitvoeringstermijn verlengd wordt met een periode gelijk aan de opschortingtermijn, te vermeerderen met de tijd die nodig is om de werken weer op te starten.

4.Aansprakelijkheid.
Optima Solutions is niet aansprakelijk voor het verlies, de diefstal, het waardeverlies of de beschadiging van door de klant aan ons toevertrouwde materialen of werken van welke aard ook, met het oog op hun aanpassing, verbouwing, restauratie of welke andere manipulatie ook aan onze firma gevraagd, en dit zowel op als buiten de bedrijfslokalen, alsmede tijdens het transport of de plaatsing ervan. Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat de verplichtingen van onze firma een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis uitmaken. In geen geval zal Optima Solutions aansprakelijk kunnen worden gesteld voor haar eigen fout of nalatigheid of deze van haar aangestelde, zelfs in geval van grove fout, schuld of opzet, enkel behoudens indien de overeenkomst of de Wet uitdrukkelijk en op dwingende wijze in bepaalde aansprakelijkheden voorzien.
Optima Solutions kan niet aansprakelijk gesteld worden voor data verlies of beschadiging. Van software dient de klant steeds de nodige werkende originele media te bezitten,voor eventuele herinstallatie.

5. Eigendomsvoorbehoud
Alle goederen, materialen en benodigdheden, als mede de uitgevoerde werken zelf, blijven eigendom van Optima Solutions tot aan de integrale betaling van onze facturen in hoofdsom en aankleven (eigendomsvoorbehoud). Dit geldt evenzeer indien de werken, levering, goederen of materialen van Optima Solutions slechts een onderdeel uitmaken (bijzaak) van een groter geheel (hoofdzaak) waarvan de eigendom of gedeelten hiervan niet aan Optima Solutions zou toebehoren.Optima Solutions wordt automatisch eigenaar van niet opgehaalde goederen na een periode van drie maanden.

6. Betalingsmogelijkheden.

Alle facturen dienen contant of via overschrijving betaald te worden uiterlijk op de vervaldatum die op de facturen vermeld staat.

Wanneer dit niet het geval is, zal een administratieve kost van €75 (of 15% bij een hoger bedrag dan 1000€) aangerekend worden.

7.Garantie
Optima Solutions geeft ten aanzien van het geleverde materiaal een zogenaamde 'carry-in'- garantie op fabricage- en materiaalfouten, met uitzondering van laptops, PDA’s, monitoren, printers, luidsprekers en geluidskaarten in retail vorm evenals verbruiksmaterialen zoals papier, linten e.d. of het verlies van informatie van de apparatuur .
De garantie voor de producten van Optima Solutions die zijn voorzien van serienummers, worden kosteloos omgeruild of opgestuurd naar de fabrikant, indien binnen 12 maanden na datum van aankoop door Optima Solutions een fabricage- of materiaalfout wordt geconstateerd. Defecte producten dienen steeds in de originele verpakking met bijhorende toebehoren en met het originele factuur worden teruggebracht Met betrekking tot producten van derden is Optima Solutions tot geen verdere garantie gehouden dan die welke zij van haar leverancier heeft verkregen of welke de leverancier rechtstreeks aan de eindgebruiker verleent.
De garantietermijn is steeds 12 maanden na aankoop met uitzondering van bijzondere overeenkomsten. Door reparatie en/of vervanging gaat de garantietermijn niet opnieuw lopen.
Wanneer er sprake is van ondeskundig gebruik, verkeerd aansluiten, verkeerde netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerking van vocht of andere oorzaken die buiten de invloedsfeer van Optima Solutions liggen, komt de garantie te vervallen. De garantie strekt zich nooit uit tot vergoeding van kosten of schade doordat de koper zelf wijzigingen of reparaties aan de producten heeft verricht of op onzorgvuldige of onoordeelkundige wijze de producten beschadigd heeft. Bij beschadiging van de garantie zegel of onoorkundig gebruik vervalt elke vorm van garantie. Alle binnen komende materialen worden gecontroleerd op fysieke beschadigingen.

8. Toepasselijkheid
Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgische recht. Wanneer de klant een natuurlijk of rechtspersoon is die uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, de producten of diensten vererft of gebruikt, worden alle betwistingen voortvloeiend uit onderhavige overeenkomst beslecht voor de rechtbank van de woonplaats van de consument. In alle andere gevallen kunnen zij enkel beslecht worden door de rechtbank van Leuven.

Voor het overige en voor zover niet in strijd met de wetgeving terzake, zijn de algemene voorwaarden toepasselijk.

Top
2005 ~ VOF OPTIMA SOLUTIONS